Guerra d'Ucraina: Quandu u risicu puliticu face megliu i mercati di e materie prime

Utilizemu i cookies per una varietà di motivi, cum'è mantene l'affidabilità è a sicurità di u situ web di FT, persunalizà u cuntenutu è a publicità, furnisce e funzioni di e social media, è analizà cumu si usa u nostru situ web.
Cum'è parechji, Gary Sharkey hà seguitu l'ultimi sviluppi in l'invasione di l'Ucraina da a Russia. Ma i so interessi ùn sò micca limitati à l'individui: Cum'è direttore di compra in Hovis, unu di i più grandi panificatori di u Regnu Unitu, Sharkey hè rispunsevule per l'approvvigionamentu di tuttu, da u granu per u pane à u pane. azzaru per machini.
A Russia è l'Ucraina sò tramindui impurtanti esportatori di granu, cù quasi un terzu di u cummerciu mundiale di granu trà elli.
"Ucraina è Russia - u flussu di granu da u Mari Neru hè assai impurtante per i mercati mundiali", disse Sharkey, chì l'esportazioni da i dui paesi anu cessatu in modu efficace.
Micca solu i grani. Sharkey hà ancu indicatu à l'aumentu di i prezzi di l'aluminiu. I prezzi per u metallu ligeru utilizatu in tuttu, da i vitture à a biera è a latte di pane sò in traccia di chjappà un record record di più di $ 3,475 a tonna - in parte chì riflette u fattu chì a Russia hè u sicondu più grande esportatore.
"Tuttu hè.Ci hè una prima di risicu puliticu nantu à parechji prudutti ", hà dettu l'esecutivu di 55 anni, nutendu chì i prezzi di u granu sò aumentati di 51% in l'ultimi 12 anni è i prezzi di u gasu grossista in Europa anu aumentatu quasi 600%.
L'invasione ucraina hà fattu una ombra nantu à l'industria di e commodities, postu chì hà ancu fattu impussibile di ignurà e linee di colpa geopolitica chì passanu attraversu tanti mercati di materia prima chjave.
I risichi pulitichi sò in crescita. U cunflittu stessu è e sanzioni à a Russia facenu sfondate in parechji mercati, in particulare u granu. L'aumentu di i costi di l'energia anu effetti impurtanti nantu à l'altri mercati di merchenzie, cumpresu u costu di fertilizzanti utilizati da i agricultori.
In più di questu, i cummercianti di mercerie è i gestori di compra sò sempre più preoccupati di i modi in quale parechje materie prime puderanu esse usate cum'è armi di pulitica estera, soprattuttu se u sviluppu di una nova Guerra Fredda separa a Russia, è possibbilmente a Cina, da i Stati Uniti. .U punente.
Per a maiò parte di l'ultimi trè decennii, l'industria di e commodities hè stata unu di l'esempii più alti di a globalizazione, creendu una ricchezza enormosa per e cumpagnie di cummerciale chì cunnetta i cumpratori è i venditori di materie prime.
Un percentinu di tutte l'espurtazioni di neon venenu da Russia è Ucraina. I luci di neon sò un subproduttu di a fabricazione di l'acciaio è sò una materia prima chjave per a fabricazione di chips. Quandu a Russia hè entrata in l'Ucraina orientale in u 2014, u prezzu di i luci di neon hè cresciutu di 600%, chì causanu. disruption à l'industria di i semiconduttori
Mentre chì parechji prughjetti individuali in spazii, cum'è a minera, sò sempre stati impannillati in a pulitica, u mercatu stessu hè custruitu intornu à u desideriu di apre l'offerta globale. materie prime chì anu bisognu.
Un cambiamentu in a percepzione in l'industria di e materie prime hà pigliatu forma dapoi una decina d'anni. Cum'è e tensioni trà i Stati Uniti è a Cina s'intensificanu, a presa di Pechino nantu à l'approvvigionamentu di terre rare - metalli utilizati in parechji aspetti di a fabricazione - suscite teme chì i suministri di a materia prima. puderia diventà un'arma pulitica.
Ma in l'ultimi dui anni, dui avvenimenti separati anu purtatu più focus. A pandemia di Covid-19 hà evidenziatu i periculi di confià à un picculu numeru di paesi o cumpagnie, purtendu à gravi disrupzioni di a catena di supply. Avà, da i grani à l'energia à i metalli. , L'invasione di l'Ucraina da a Russia hè un ricordu di cumu certi paesi ponu avè un impattu considerableu nantu à l'approvvigionamentu di materie prime per via di e so enormi cote di mercatu in commodities impurtanti.
A Russia ùn hè micca solu un fornitore maiò di gas naturale à l'Europa, ma ancu domina u mercatu per parechje altre commodities impurtanti, cumprese l'oliu, u granu, l'aluminiu è u paladiu.
"E materie prime sò state armate per un bellu pezzu ... hè sempre stata una quistione di quandu i paesi tiranu u grillu", disse Frank Fannon, un ex secretariu di statu assistente per e risorse energetiche.
A risposta à cortu termine di alcune cumpagnie è guverni à a guerra in Ucraina hè stata di aumentà l'inventarii di materie prime vitali. À longu andà, questu hà furzatu l'industria à cunsiderà e catene di supply alternative per aggiri un pussibule cunflittu ecunomicu è finanziariu trà Russia. è l'Occidenti.
"U mondu hè chjaramente più attente à i prublemi [geopolitichi] ch'ellu era 10 à 15 anni fà", disse Jean-François Lambert, un ex banchiere è cunsiglieru di materie prime chì cunsiglia l'istituzioni finanziarie è l'imprese di cummerciale.Lambert) hà dettu "Allora si tratta di a globalizazione.Si tratta solu di catene di supply efficiente.Avà a ghjente si preoccupa, avemu a pruvista, avemu accessu à questu?
U scossa à u mercatu da i pruduttori chì cuntrullanu a maiò parte di a parte di a produzzione di certi commodities ùn hè micca novu. U scossa di l'oliu di l'anni 1970, quandu l'embargo di u petroliu OPEC hà mandatu i prezzi di u crudu, hà purtatu à stagflation in l'importatori di petroliu in u mondu.
Da tandu, u cummerciu hè diventatu più globalizatu è i mercati sò interconnessi. Ma cum'è l'imprese è i guverni cercanu di riduce i costi di a supply chain, sò diventati inavvertitamente più dipindenti di certi pruduttori di tuttu, da u granu à i chips di l'informatica, lascenduli vulnerabile à disrupzioni bruschi in u mercatu. flussu di prudutti.
A Russia usa u gasu naturale per esporà à l'Europa, purtendu a vita a pruspettiva di risorsi naturali chì sò usati cum'è armi. A Russia cunta circa 40 per centu di u cunsumu di gasu di l'UE. Tuttavia, l'espurtazioni russi in u nord-ovest di l'Europa hè cascatu da 20% à 25% in u quartu. quartu di l 'annu passatu, secondu à l'Agenzia di l'Energia Internaziunale, dopu chì a cumpagnia di gasu sustinuta da u statu Gazprom hà aduttatu una strategia di scuntrà solu cuntratti à longu andà. Impegnu è ùn furnisce micca furnimentu supplementu nantu à u mercatu spot.
Un percentu di u gasu naturale di u mondu hè pruduciutu in Russia. L'invasione di l'Ucraina hè un ricordu di cumu certi paesi esercitanu una influenza considerableu nantu à l'offerta di materie prime cum'è u gasu naturale.
In ghjennaghju, u capu di l'Agenzia Internaziunale di l'Energia, Fatih Birol, hà accusatu l'aumentu di i prezzi di u gasu nantu à a ritenzione di u gasu da a Russia da l'Europa.
Ancu quandu a Germania hà cessatu u prucessu di appruvazioni per Nord Stream 2 a settimana passata, un tweet di l'ex presidente è vicepresidentu russu Dmitry Medvedev hè statu vistu da alcuni cum'è una minaccia velata per a dipendenza di a regione à u gasu russu "Benvenutu à u Brave New World, induve l'Auropei pagheranu prestu 2.000 euro per 1.000 metri cubi di gasu !Medvedev hà dettu.
"Fin chì l'offerta hè cuncentrata, ci sò risichi inevitabbili", disse Randolph Bell, direttore di l'energia globale in u Cunsigliu Atlanticu, un think tank di relazioni internaziunali di i Stati Uniti."Hè chjaru chì [Russia] usa u gasu naturale cum'è strumentu puliticu".
Per l'analisti, e sanzioni senza precedente à u bancu cintrali di Russia - chì anu purtatu à una caduta di u rublu è accumpagnatu a dichjarazioni di "guerra ecunomica" di i pulitici europei - anu aumentatu solu u risicu chì a Russia ritirà certi fornimenti di merchenzie.
S'ellu succede, a duminenza di Russia in certi metalli è gasi nobili puderia avè implicazioni in parechje catene di supply.When a cumpagnia di l'aluminiu Rusal hè stata listata da l'istituzioni finanziarii dopu à e sanzioni di i Stati Uniti in 2018, i prezzi sò cresciuti da un terzu, facennu distruzzioni in l'industria di l'auto.
Un percentu di u paladiu di u mondu hè pruduciutu in Russia. L'automobilisti utilizanu stu elementu chimicu per sguassà l'emissioni tossiche da u gasu.
U paese hè ancu un pruduttore maiò di palladiu, chì hè utilizatu da i carmakers per caccià l'emissioni tossiche da u gasu, è ancu platinu, ramu è nichel per e batterie di i veiculi elettrici. un sottoprodotto di a fabbricazione di l'acciaio è una materia prima chjave per a fabbricazione di chip.
Sicondu a cumpagnia di ricerca americana Techcet, i luci di neon sò provenienti è raffinati da parechje cumpagnie ucraine specializate. Quandu a Russia hà invaditu l'Ucraina orientali in u 2014, u prezzu di i luci di neon s'arricorda à 600 per centu quasi in a notte, facennu distruzzioni in l'industria di i semiconduttori.
"Aspittemu chì e tensioni geopolitiche è e prime di risicu in tutte e commodità sottostanti persistanu per un bellu pezzu dopu l'invasione di l'Ucraina da a Russia.A Russia hà un impattu prufondu nantu à i mercati mundiali di materie prime, è u cunflittu chì si sviluppa hà un impattu enormu, soprattuttu cù l'aumentu di i prezzi ", hà dettu Natasha Kaneva, analista di JPMorgan.
Forsi unu di l'effetti più preoccupanti di a guerra ucraina hè nantu à i prezzi di u granu è di l'alimentariu. U cunflittu vene in un momentu chì i prezzi di l'alimentu sò digià alti, u risultatu di poveri raccolti in u mondu.
L'Ucraina hà sempre grandi stock dispunibuli per l'esportazione cumparatu cù a cugliera di l'annu passatu, è l'interruzzioni di l'esportazioni puderanu avè "cunsequenze terribili per l'insicurezza alimentaria in i paesi digià fragili chì dipendenu da l'alimentu ucrainu", hà dettu Caitlin Welsh, direttore di u Programma Globale di Sicurezza Alimentare di u Centru.Say.American think tank Strategia è Studi Internaziunali.
Di i 14 paesi induve u granu ucrainu hè un impurtamentu essenziale, quasi a mità soffre digià di insicurezza alimentaria severa, cumpresi u Libanu è u Yemen, secondu u CSIS. Ma l'impattu ùn hè micca limitatu à questi paesi. s'alluntanu è hà risicatu "aumentà l'insicurezza alimentaria".
Ancu prima chì Mosca attaccò l'Ucraina, e tensioni geopolitiche da l'Europa avianu permeatu u mercatu di l'alimentu glubale. I prezzi di i fertilizzanti maiò anu aumentatu bruscamente l'annu passatu dopu chì l'Unione Europea hà impostu sanzioni à l'abusi di i diritti umani dopu chì l'Unione Europea hà annunziatu i curbs di l'esportazione nantu à u pruduttore di potassiu Bielorussia. cum'è a Cina è a Russia, ancu i grandi esportatori di fertilizzanti, per salvaguardà i pruvisti domestici.
In l'ultimi mesi di u 2021, una seria penuria di fertilizzanti hà afflittu l'India rurale - un paese chì si basa nantu à l'acquisti d'oltremare per circa 40 per centu di i so nutrienti chjave di i culturi - chì porta à prutestazioni è scontri cù a polizia in e parti cintrali è sittintriunali di u paese. Ganesh Nanote, un agricultore in Maharashtra, l'India, chì i culturi varianu da u cuttuni à i cereali, hè chjusu in una lotta per i nutrienti chjave di e piante prima di a stagione di culturi invernale.
"DAP [fosfatatu diammoniu] è potassa sò scarsi", disse, aghjustendu chì i so culturi di ceci, banane è cipolla anu patitu, ancu s'ellu hà sappiutu ottene nutrienti alternativi à prezzi più alti.
L'analisti aspettanu chì i prezzi di i fosfati resteranu alti finu à chì a Cina rinuncerà a so pruibizione d'esportazione à a mità di l'annu, mentre chì e tensioni nantu à a Bielorussia hè improbabile di calà prestu. CRU.
Certi analisti crèdenu chì l'influenza crescente di Russia in l'antica Unione Soviètica puderia eventualmente creà una situazione in quale Mosca hà una forte influenza nantu à u mercatu mundiale di granu - soprattuttu s'ellu guadagna a suprana in Ucraina. Recentemente mandatu truppe per sustene u guvernu di un altru pruduttore maiò di granu, u Kazakistan. "Pudemu principià à vede l'alimentu cum'è un'arma in un certu ghjocu strategicu di novu", disse David Labod, un anzianu di l'Istitutu Internaziunale di Politica Alimentare, un agricultura. think tank di pulitica.
Cuscenti di e crescente preoccupazioni annantu à a cuncentrazione di i suministri di mercurie, certi guverni è cumpagnie piglianu passi per pruvà à mitigà l'impattu custruendu l'inventarii. "A ghjente custruisce più stock di buffer ora ch'elli eranu 10 o 15 anni fà.Avemu vistu questu da l'era di Covid.Tutti capiscenu chì una catena di fornitura efficiente funziona in tempi perfetti per u mondu, in u periodu di tempu normale ", disse Lambert.
L'Eggittu, per esempiu, hà accumulatu u granu è u guvernu dice chì hà abbastanza di l'alimentu di base da l'impurtazioni è una racolta lucale prevista da Novembre. mercatu" è chì l'Eggittu hà diversificatu i so acquisti di granu è discute l'acquisti di copertura cù i banche d'investimentu.
Se l'almacenamiento hè una risposta à cortu termine à una crisa, a risposta à longu andà puderia ripetiri l'ultima decada per e terre rare, minerali utilizati in i prudutti d'alta tecnulugia chì varianu da turbine eoliche à vitture elettriche.
Cina cuntrolla circa quattru quinti di a pruduzzione glubale è ridutta l'espurtazioni limitati in u 2010, inviendu i prezzi in crescita è a so vuluntà di capitalizà a so dominanza evidenziata. "U prublema cù a Cina hè a cuncentrazione di u putere di a supply chain chì anu.Anu dimustratu [a vuluntà] di utilizà quella cuncentrazione di putere per ottene u putere geopuliticu ", disse Bell di u Cunsigliu Atlanticu.
Per riduce a so dipendenza da e terre rare cinesi, i Stati Uniti, u Giappone è l'Australia anu passatu l'ultimi decennii pianificendu modi per sviluppà novi forniture. A settimana passata, u presidente Joe Biden hà annunziatu chì l'amministrazione investirà $ 35 milioni in MP Materials, attualmente l'unicu US. Cumpagnia di minera è trasfurmazioni di terre rare basata in California.
U Dipartimentu di a Difesa di i Stati Uniti hà sustinutu parechji prughjetti, cumpresu u grande prughjettu Lynas in Kalgoorlie, Western Australia. U statu hè casa di parechje altre mine novi, una di quale hè sustinutu da u guvernu australianu.
In un pianu potenziale per u prughjettu Yangibana in l'Australia Occidentale, sviluppatu da Hastings Technology Metals, i travagliadori custruiscenu strade asfaltate intornu à Gascoyne Junction, una collina rocciosa isolata à circa 25 km à l'ouest di u Monti Augustu., chì hè duie volte più grande di a più famosa muntagna Uluru, anticamente cunnisciuta cum'è Ayers Rock.
I primi travagliadori in u situ scavavanu strade è scavà grandi massi, chì rendenu u so travagliu ancu più difficiule. "Si lagnanu ch'elli stanu attaccà i pede di u Monti Augustu", hà dettu u direttore finanziariu di Hastings Matthew Allen.A cumpagnia hà assicuratu un prestitu di finanziamentu di u guvernu australianu di 140 milioni di dollari per sviluppà a mina Yangibana, cum'è parte di u so novu prughjettu chjave. Strategia minerale.
Hastings aspetta chì, una volta cumpletamente operativa in dui anni, Yangibana risponde à l'8% di a dumanda glubale di neodimiu è praseodimiu, dui di i 17 minerali di terra rara è i minerali più richiesti. anni puderia spinghja a figura à un terzu di l'offerta glubale, secondu l'analista di l'industria.
Un percentu di e terre rare di u mondu sò prudutte in Cina. Questi sò minerali utilizati in prudutti d'alta tecnulugia da turbine eoliche à vitture elettriche.
In u Regnu Unitu, Hovis 'Sharkey hà dettu ch'ellu si basava nantu à e so cunnessione di longa durata per assicurà a pruvista. "Assicuratevi di esse in cima di a lista, hè quì chì e boni rapporti di fornitore annantu à l'anni si distinguenu", disse. Paragunatu à uni pochi d'anni fà, avà travagliate cù diversi livelli di fornitori per assicurà a continuità di l'offerta in tutta a nostra attività ".


Tempu di post: 29-06-2022